יום שלישי, 28 באוקטובר 2008

תיק לנערה - דגם מיכל

זוכרים את התיק הזה?

אז הנה ההוראות שלו:


חומרים:

2.5 חבילות (50 גרם כל אחת) חוט כותנה 100% מסוג super cotton (צמר טדי) או דומה.

מסרגה בעובי 3 מ"מ


שרשרת בסיס: 34 עיניים.


שורה 1: לסרוג עמוד בעין הרביעית מהמסרגה ולהמשיך עמוד בכל עין. יתקבלו 32 עמודים. להפוך.


שורה 2: 3 עיניים באוויר (מהוות עמוד ראשון), עמוד מעל כל עמוד בשורה הקודמת. בסיום השורה לסובב 900 בכיוון השעון (לשמאליות) ולסרוג מניפה של 8 עמודים בתוך העמוד האחרון. לסובב שוב 900 בכיוון השעון. ממשיכים עמוד מעל כל עמוד בשורה הקודמת. בסיום השורה לסובב 900 בכיוון השעון ולסרוג מניפה של 8 עמודים בתוך העמוד האחרון. לסיים בעין שטוחה בראש העמוד הראשון של השורה.


שורה 30-4: 3 עיניים באוויר, עמוד מעל כל עמוד בשורה הקודמת (סך הכל 96 עמודים). לסיים בעין שטוחה בראש העמוד הראשון של השורה..

שורה 31: מניפות: *לדלג 2 עמודים בשורה הקודמת ובראש העמוד השלישי לסרוג 6 עמודים, לדלג 2 עמודים ובראש העמוד השלישי עין שטוחה* לחזור על הקטע שבין הכוכביות עוד 15 פעמים, כך שיתקבלו 16 מניפות. לסיים בעין שטוחה בעין השטוחה האחרונה של השורה הקודמת. לגזור את החוט להסתיר את קצהו.


תרשים:


רצועת נשיאה: להעלות 6 עמודים בראשי עמודים בגובה של שורה 3 מהסוף. לסרוג מספר שורות שמתחלק ל-3 (87 מתאים לאישה בגובה 1.70 מ') שורות כשבשורה האחרונה מתבצע חיבור הרצועה לצד הנגדי של התיק בראשי העמודים בגובה מקביל. בסוף כל שורה להעלות 2 עיניים באוויר (ולא 3 כמקובל לגבי תחילת שורה של עמוד אחד), שיהוו את העמוד הראשון בשורה הבאה. באופן זה הרצועה לא תימתח יתר על המידה. לסיום לאחוז את ראשי העמודים של השורה האחרונה במקום המקביל להתחלת הרצועה. לא לנתק את החוט. לסובב 900.


גימור מניפות לרצועה: 6 עמודים בחלל שמתחת לעמוד בשורה השניה מכיוון זה, עין שטוחה בנקודה שבין שורה 3 ל-4, 6 עמודים בחלל שמתחת לעמוד בשורה 5 מכיוון זה, עין שטוחה בנקודה שבין שורה 6 ל-7. כלומר, בצדן של כל 3 שורות צומחת מניפה אחת. עם סיום הצד הראשון "זוחלים" באמצעות 5 עיניים שטוחות לצד השני של הרצועה וסורגים באותו אופן. לגזור את החוט להסתיר את קצהו.

לסרוג שרוך של עיני שרשרת, להשחיל בין העמודים בתיק בשורה שמעל חיבור הרצועה. הקצוות מלפנים כדי לאפשר קשירה.


לקשט את התיק בפרחים או בכל מוטיב אחר.

אין תגובות: